מה הוא צו עשה? צו עשה הוא צו שמורה לאדם או לתאגיד לבצע פעולה כלשהי. בית המשפט בעצם כופה על אותו אדם או תאגיד לבצע פעולה בעל כורחו.
תובענה למתן צו עשה מוגשת על פי הוראות סעיף 75 לחוק בתי המשפט, תשמ"ד-1984, המכיר בכוחו של בית המשפט , הדן בעניין אזרחי, להעניק, בין היתר, פסק דין הצהרתי, צו עשה, צו לא-תעשה, צו ביצוע בעין, צו מניעה קבוע וכל סעד אחר, ככל שיראה לנכון בנסיבות העניין.

צו עשה

תביעות לצו עשה יכולות להיות רבות, החל מלבצע פעולה כלשהי בנכס (בניית / הריסת קיר, תיקון כלשהו), הענקת פרטי גישה למערכת ניהול כלשהי, לאסור על חסימת דרך גישה וכו'.  ניתן להגיש תובענה לצו עשה בשילוב עם סעד כספי כמובן, ויש לשקול זאת מבעוד מועד.

הפרת צו עשה

מרגע שניתן צו עשה, או אז על אותו אדם או תאגיד שהצו מופנה אליו, לבצע את הצו במועדים שנקבעו. ככל והצו לא מבוצע, יש דרכים לכפות את ביצוע הפעולה. ככל שמדובר בפעולה שניתן לבצע באמצעות אחר (לדוגמה להרוס קיר), ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל ולמנות בעל תפקיד לביצוע הפעולה, אולם אם מדובר בפעולה אישית שלא ניתנת להאצלה לאחר (כגון מסירת מידע אישי המצוי בידי אותו אדם בלבד), ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש לנקוט בפעולה על פי פקודת ביזיון בית המשפט, הקובעת כי ניתן לכוף על אותו אדם קנס או מאסר.

בית משפט

פנייה לבית המשפט אינה דבר של מה בכך וכמובן מצריכה ניהול מקדים, הבנה של ההליך והכנה של כל השלבים והסעדים הנדרשים, וכמובן שמומלץ בחום להסתייע בועררך דין מקצועי לשם כך.

מומלץ לעיין גם בעמוד עורך דין אזרחי. ניתן לפנות אלינו בכל שאלה בנושא ונשמח לעזור לכם.
ניתן ליצור קשר דרך האייקון של הטלפון (אם אתם גולשים דרך טלפון נייד), בטל': 077-6001585, בווטסאפ, באמצעות טופס יצירת קשר שמופיע בתחתית העמוד מצד שמאל או בכל דרך שתרצו.