סעיף 75 לחוק בתי המשפט, תשמ"ד-1984 מכיר בכוחו של בית המשפט הנכס, הדן בעניין אזרחי, לעניק, בין היתר, פסק דין הצהרתי, צו עשה, צו לא-תעשה, צו ביצוע בעין, צו מניעה קבוע וכל סעד אחר, ככל שיראה לנכון בנסיבות העניין.

צו מניעה

צו מניעה, כשמו כן הוא, צו במסגרתו בית המשפט מונע מאדם או תאגיד לבצע פעולה מסוימת, שככל הנראה באפשרותו היה לבצעה ללא צו המניעה, כגון: צו מניעה למכירת מקרקעין / מניות, צו מניעה למכור סחורה שלטענת התובע (ככל הנראה) זכויות היוצרים בה שייכים לו והיא מזוייפת, צו מניעה שימנע מתאגיד א' להתקשר בהסכם מסוים עם תאגיד ב' ועוד. באופן עקרוני, אין מניעה בדין לבקש צו מניעה בכל מקרה שנדרש ובהתאם לזכויות כל אחד מהצדדים.

הגשת תביעה

צו מניעה יכול להינתן כצו מניעה קבוע, כסעד זמני במסגרת הליך עיקרי שהסעד העיקרי הנדרש בו הוא אחר ויכול להינתן, במקרים המתאימים, כסעד קבוע בהליכים שהסעד המבוקש בהם הוא צו מניעה קבוע. לדוגמה, אם משה ערך הסכם מכר לרכישת נכס מקרקעין מראובן, ולימים העברת בעלות הזכויות למשה לא בוצעה, ראובן רשאי לעתור למתן סעד הצהרתי שהוא בעל המקרקעין ועד למתן הסעד העיקרי, ככל הנראה יבקש משה צו מניעה שינמע מראובן לערוך כל עסקה בנכס.

השימוש בצו מניעה קבוע הוא שונה במקצת, והוא יהא נכון במקום שבו אנו רוצים למנוע, כדרך קבע, ביצוע פעולה מסויימת. נמחיש זאת באמצעות הדוגמה של הסחורה המזויפת, אנו מעוניינים בצו מניעה קבוע שימנע את מכירת הסחורה המזויפת שמזייפת את המותג שלנו, וייתכן ונעתור גם לצו עשה למסירת כל הסחורה המזויפת לידנו ו/או להשמדתה.

פנייה לבית המשפט

אנו ממליצים לכם להסתייע בעורך דין מקצועי שעוסק שתחומי הליטיגציה בטרם ביצוע כל פעולה.

מומלץ לעיין גם בעמוד עורך דין אזרחי. ניתן לפנות אלינו בכל שאלה בנושא ונשמח לעזור לכם.
ניתן ליצור קשר דרך האייקון של הטלפון (אם אתם גולשים דרך טלפון נייד), בטל': 077-6001585, בווטסאפ, באמצעות טופס יצירת קשר שמופיע בתחתית העמוד מצד שמאל או בכל דרך שתרצו.