אם לא הצלחתם לממש את אחריות על מוצרי החומרה של מיקרוסופט מסוג Accessories בין החודשים נובמבר 2020 ל-ינואר 2020 (להלן: "התקופה הרלוונטית"), ייתכן שאתם זכאים לפנות למיקרוסופט כעת בדרישה למימוש האחריות, גם אם כבר חלפה תקופת האחריות.

התביעה הייצוגית

במסגרת בקשה לניהול תביעה כתביעה ייצוגית שהוגשה ע"י משרדנו כנגד חברות מיקרוסופט, בטענה שמיקרוסופט מפרים את חובתם להעניק אחריות לחלק ממוצרי החומרה שהם מוכרים בישראל, הגענו להסדר מוסכם של הסתלקות מתוגמלת מהתביעה עם התחייבות של חברות מיקרוסופט להעניק את האחריות ללקוחות שלא צלחו במימוש האחריות בתקופה הרלוונטית.

כך היה, לקוח המשרד פנה טלפונית למיקרוסופט בשלהי שנת 2020 וביקש לממש אחריות על מקלדת של מיקרוסופט, אולם נאמר לו פעם אחרי פעם מנציגי מיקרוסופט שישנו ליקוי בקישור האינטרנטי המשמש לפתיחת פנייה למתן האחריות למוצרי החומרה הנ"ל והוא נדרש להמתין עד לתיקון הקישור. כך, במשך למעלה מחודשיים כל פניות הלקוח למיקרוסופט נתקל בתשובה שהקישור עדיין לא תוקן ואין כל אפשרות לממש את האחריות בדרך אחרת. לבסוף, ויתר הלקוח על מימוש האחריות ונאלץ לרכוש מקלדת אחרת במקום הקיימת. הלקוח פנה למשרדו כדי לבחון אפשרות להגשת בקשה לניהול תובענה ייצוגית כנגד מיקרוסופט.

ההסתלקות המתוגמלת

במסגרת בקשה מוסכמת להסתלקות מתוגמלת מהתביעה הייצוגית, חברות מיקרוסופט התחייבו לוודא קיומם של נהלי שירות לקוחות ובכלל לוודא פעולות שעל נציג שירות מטעמם לבצע כשהוא נתקל בתקלה ובכלל לוודא את קיום הנוהל של שליחת קישור לטופס פנייה למימוש אחריות על מוצרי החומרה באמצעות נציג הלקוחות, כמו גם, חברות מיקרוסופט התחייבו שכל פניית לקוח שיוכיח שפנה למימוש אחריות על מוצר חומרה כאמור בתקופה הרלוונטית ולא קיבל קישור לטופס פתיחת הפנייה ובכך לא הצליח לממש את האחריות על המוצר כאמור, חברות מיקרוסופט יאפשרו לו לממש את האחריות על המוצר כעת, גם אם כבר חלפה תקופת האחריות.

בית המשפט הנכבד אישר את הבקשה המוסכמת להסלתקות מתוגמלת על מרבית סעיפיה ופסק בהתאם גמול לתובע הייצוגי ושכר טרחה.

אם אתם אם מי מהמכרים שלכם לא הצליח לממש את האחריות על מוצרי החומרה של מיקרוסופט כאמור בתקופה הרלוונטית – אנו מזמינים אתכם לפנות כעת למיקרוסופט ולממש את האחריות שמגיעה לכם.

לפסק הדין, לחצו כאן – ת"צ 3537-12-20 כהן נ' מיקרוסופט ישראל בע"מ ואח'